ساداهیکو هایاکاوا، معاون ارشد شرکت سونی، در جلسه مالی اخیر سونی اعلام کرد که بخش گیمینگ این شرکت از مدل کسب وکار مبتنی بر سخت افزار، به سمت کسب وکار بر پایه پلتفرم جامعه کاربران و مشارکت جمعی حرکت می کند.
هایاکاوا در بیانیه ای اعلام کرد:
در بخش گیمینگ، ما از مدل کسب وکار مبتنی بر سخت افزار به سمت کسب وکار از طریق پلتفرم که به وسیله جامعه های مختلف هدایت می شود، حرکت می کنیم.
وی در ادامه توضیح داد که سونی قصد دارد به سمت یک شرکت مبتنی بر «خلق محتوا» حرکت کند، چرا که سه بخش بازی ها، موسیقی و سینما ۶۰ درصد از کل درآمد آن را تشکیل می دهند. به عنوان مثال، سونی در آینده از تولید تلویزیون به سمت دستگاه های تولیدکننده محتوا مانند دوربین های دیجیتال حرکت می کند. خرید کرانچی رول، سهام Kadokawa و همکاری استراتژیک با باندای نامکو نیز در راستای همین سیاست برای خلق آی پی های جدید قرار می گیرد.
منبع خبر: گیم فا