اخیرا یکی از توسعه دهندگان سابق استودیوی BioWare در مورد دلایل شکست های اخیر این استودیو صحبت کرده است. او شرکت EA را مقصر اصلی می داند.
BioWare که همواره با عناوین نقش آفرینی خیره کننده و روایت محور خود شناخته می شد، بعد از عملکرد ضعیف Mass Effect: Andromeda، عنوان سرویس محور شکست خورده Anthem و عرضه پرحاشیه و ناموفق Dragon Age: The Veilguard، با مشکلات زیادی روبه رو شده است. اخیرا مارک دارا (Mark Darrah)، عضو ارشد سابق BioWare، در مصاحبه با MrMattyPlays گفته که این استودیو به دلیل تمرکز روی چند پروژه مجزا به طور موازی، با شکست مواجه شده است.

وی EA را مقصر اصلی مشکلات BioWare می داند و می گوید که این شرکت باعث شده استودیو در توسعه عنوانی مانند Dragon Age: The Veilguard نتواند به درستی عمل کند و اگر BioWare به صورت جداگانه روی هر بازی تمرکز می کرد، عملکرد بسیار بهتری داشت.
دارا در بخشی از مصاحبه می گوید:
ما چندین عنوان را همزمان توسعه می دادیم؛ اگر به DICE نگاه کنید، آن ها فقط یک پروژه را در یک برهه زمانی خاص پیش می برند و این تصمیم واقعا خوب عمل می کند. وقتی دو، سه یا پنج پروژه را همزمان توسعه می دهید، باید منابع انسانی خیلی بزرگی داشته باشید. اما چیزی که در نهایت برای ما اتفاق افتاد، از بین رفتن استعدادها و منابع انسانی بود. این تصمیمات برای تیم کوچک ما به فاجعه تبدیل شد و کیسی هادسون (Casey Hudson) نیز در نهایت پس از خسته شدن از رهبری این استودیو، آن را ترک کرد.

او در ادامه توضیح می دهد که تیم BioWare مجبور شد از کیفیت بازی هایی مثل Dragon Age: The Veilguard و Anthem بکاهد و راه حل های سریع و ناقص را پیش بگیرد، زیرا EA برخی عناوین را در اولویت بیشتری قرار داده بود. مثلا Mass Effect: Andromeda منابع و اولویت بیشتری نزد EA داشت اما برای عنوانی مثل Dragon Age: The Veilguard اینطور نبود. این عدم تعادل در تخصیص منابع باعث بروز شکست های متعدد در BioWare شد.
منبع خبر: گیم فا