بازار بازی های ویدیویی در آمریکا طی سال ۲۰۲۴ با ۵۹.۳ میلیارد دلار فروش، از صنعت سینما و تلویزیون پیشی گرفت و به بزرگ ترین رسانه سرگرمی آمریکا تبدیل شد.
با وجود اخبار منفی درباره صنعت بازی های ویدیویی، این حوزه همچنان در حال رشد است و اکنون به عنوان بزرگ ترین رسانه سرگرمی شناخته می شود. در سال ۲۰۲۴، مجموع هزینه های کاربران آمریکایی در حوزه بازی های ویدیویی به ۵۹.۳ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده رشد قابل توجه این صنعت است. صنعت گیمینگ اکنون بیش از هر رسانه سرگرمی دیگری درآمدزایی دارد و به سریع ترین صنعت در حال رشد در جهان تبدیل شده .
بر اساس گزارش منتشرشده توسط Entertainment Software Association، حدود ۵۱.۳ میلیارد دلار از این رقم صرف محتوای بازی ها شده است، از جمله خرید نسخه کامل، محتوای اضافه و تراکنش های درون بازی. این رقم در مقایسه با هزینه ۵۷.۱۷ میلیارد دلاری سینما و تلویزیون طی همان سال در آمریکا، برتری صنعت بازی را نشان می دهد. هزینه برای سخت افزارها ۴.۹ میلیارد دلار و برای لوازم جانبی ۳.۲ میلیارد دلار بوده است.
هرچند فروش سخت افزارها در این مدت ثابت مانده، انتظار می رود حالا که Switch 2 عرضه شده، روند صعودی دوباره آغاز شود. این گزارش همچنین نشان می دهد که ۸۳٪ از خانوارهای آمریکایی حداقل از یک دستگاه بازی استفاده می کنند. از جمعیت حدوداً ۳۴۰ میلیون نفری ایالات متحده، بیش از ۲۰۵ میلیون نفر به طور منظم بازی می کنند. علاوه بر این، بازی های ویدیویی به ابزاری برای کشف فیلم ها و سریال های جدید تبدیل شده اند، به ویژه با افزایش اقتباس های لایو اکشن از بازی ها.
با توجه به برنامه ریزی ها برای عرضه GTA 6 در سال ۲۰۲۶، انتظار می رود آن سال به نقطه اوج جدیدی برای صنعت بازی تبدیل شود و رشد قابل توجه ی در فروش سخت افزار و نرم افزار رقم بخورد.
![ghost[of]gamefa ghost[of]gamefa](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/195439/1749050207-bpthumb.jpg)
منبع خبر: گیم فا