خبرگذاری نورا وب
خبرگذاری نورا وب
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      پیشرفت ۷۵ درصدی راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

      پیشرفت ۷۵ درصدی راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

      خبرگذاری نورا وب

      1404/03/19
      پیشرفت ۷۵ درصدی راه‌آهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان

      به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا صلواتی آخرین قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان را تشریح کرد و گفت: این قطار مهمترین و بزرگترین پروژه عمرانی وزارت راه است که بیش از یک دهه از عمر آن می گذرد و فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است.

      وی افزود: علیرغم همه فراز و نشیب های پروژه پیشرفت خوبی دارد، زیرا این مگاپروژه بوده و در خاورمیانه کم نظیر است.

      مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان تصریح کرد: در مسیر اصفهان - قم راه آهن نداریم و ۷۵ درصد زیرسازی آن به اتمام رسیده است. آمادگی انجام روسازی و ریل گذاری در محور را داریم و می توانیم در کمتر از یکسال روسازی انجام دهیم و آن را تکمیل کنیم. همچنین ۲۵ درصد مابقی هم در کمتر از شش ماه قابل تکمیل است.

      وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد در ادامه گفت: در بخش معارضات مسیر شامل معارضات تاسیساتی و ملکی بیش از ۸۵ درصد برطرف شده و مانعی در فرآیند کار وجود ندارد. همچنین ابنیه فنی نیز تقریبا بیش از ۷۰ درصد انجام شده است. این ابنیه فنی شامل کانال ها، تونل ها، و پل ها است که به نتیجه رسیده و آماده اجرای فرآیند روسازی هستیم.

      صلواتی در بخش دیگری از صحبت هایش به مزیت های طرح اشاره کرد و گفت:با این طرح تکنولوژی پیشرفته وارد کشور می شود. سرعت متوسط قطار در کشور ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که برای ما خوب نیست، زیرا کشوری به این گستردگی و پیشرفت در زمینه های مختلف علمی، نظامی و .... شایسته نیست که به این دانش فنی مجهز نباشیم.

      به گفته وی، می توانیم این تکنولوژی را در سایر خطوط یعنی مسیرهای تهران - مشهد و تهران - تبریز و ... توسعه دهیم و به توسعه کریدورها نیز کمک کنیم.

      وی با اشاره به اینکه رقابت بین کشورها رقابت کریدورها است، گفت: با احداث شبکه سراسری در شمال - جنوب و شرق - غرب در مسیر جاده ابریشم قرار می گیریم و کشورهای حاشیه خلیج فارس به این سیستم مجهز می شوند و می توانیم در داخل کشور از هواپیما بی نیاز شویم، زیرا وقتی سرعت سیر زیاد شود و طولانی ترین سفرها هفت تا هشت ساعت باشد سفر ریلی مزیت خواهد داشت.

      مجری طرح راه آهن سریع السیر تهران - قم - اصفهان گفت: زیرسازی مسیر تکمیل شده و یکسال آینده می توانیم روسازی را به اتمام برسانیم و کمتر از دو سال و نیم آینده و قبل از دولت چهاردهم کل طرح قابل بهره برداری خواهد بود و مردم می توانند از این قطار استفاده کنند.

      وی در پایان گفت: روند اجرای طرح کند شده است ولی همچنان جریان دارد. موانع در حال برطرف شدن است. سازمان برنامه و بودجه به یک طرح مشترکی با وزارت راه رسیده است. آخرین موضوع همکاری بانک مرکزی در موضوع فاینانس و LC است. پیگیر این موضوع هستیم و اگر همراهی بانک مرکزی باشد مشکل دیگری نخواهیم داشت.

      منبع خبر: اقتصاد آنلاین

      ثبت دیدگاه