خبرگذاری نورا وب
خبرگذاری نورا وب
    حساب کاربری
    سبد خرید ( 0 )
      مبلغ قابل پرداخت
      مشاهده سبد خرید
      قیمت جانشین سمند افزایش یافت / این مدل یک شبه ۲۰ میلیون گران شد + جدول اردیبهشت۱۴۰۴

      قیمت جانشین سمند افزایش یافت / این مدل یک شبه ۲۰ میلیون گران شد + جدول اردیبهشت۱۴۰۴

      خبرگذاری نورا وب

      1404/02/14
      قیمت جانشین سمند افزایش یافت / این مدل یک شبه ۲۰ میلیون گران شد + جدول اردیبهشت۱۴۰۴

      به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در بازار آزاد، قیمت دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای در بازار آزاد به حوالی ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون بیشتر از دیروز است. همچنین قیمت دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۴ نزدیک به ۱۰ میلیون افزایش یافت و امروز به ۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

      همچنین دنا پلاس EF۷P شش دنده مدل ۱۴۰۳ با رینگ فولادی با قیمتی نزدیک به ۹۴۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد که حاکی از افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی این خودرو در چند روز گذشته است. دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده مدل ۱۴۰۳ نیز ۲۰ میلیون تومان گران شد و امروز به قیمتی معادل ۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان در بازار به فروش می رسد. جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت بازار آزاد دنا در اردیبهشت ۱۴۰۴ مطالعه کنید.

      قیمت بازار آزاد دنا - اردیبهشت ۱۴۰۴

      برندسال تولیدکارکرد(کیلومتر)قیمت(تومان)
      دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده۱۴۰۴-رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ایصفر۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۴صفر۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو آپشنال۱۴۰۳صفر۱,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷ ۵ دنده ساده۱۴۰۳-رینگ فولادی، ترمز عقب کاسه ایصفر۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷ اتوماتیک توربو ساده۱۴۰۳صفر۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷ ۶ دنده توربو۱۴۰۳ - ارتقا یافتهصفر۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۴-رینگ آلومینیومیصفر۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۴ - رینگ فولادی صفر۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۳صفر۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
      دنا پلاس EF۷P ۶ دنده۱۴۰۳ - رینگ فولادیصفر۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰

      آشنایی با طراحی دنا پلاس

      در طراحی بیرونی خودرو دنا پلاس تغییرات زیادی نسبت دنا داده شده، با اینکه ماشین دنا به خودی خود طراحی قابل قبولی داشت و با دماغه خشن و خطوط تند و تیز بکار رفته توانسته بود سلیقه ایرانی را تا حدودی راضی نگاه دارد و به نوعی خودش را تافته ای جدا بافته از سمند جا بزند؛ اما بازهم ایران خودرو سعی کرده در دنا پلاس باز هم در طراحی بدنه این ماشین ارتقا قابل ملاحظه ای در نظر بگیرد. در همین راستا مدتی پس از عرضه موفقیت آمیز دنا، گروه ایران خودرو تصمیم به بازنگری برخی قسمت ها از جمله نیم رخ کناری این ماشین گرفت. در محصول جدید که با نام دنا پلاس دنده ای به بازار معرفی شد خط شانه ساده کناری که دقیقاً مشابه سمند بود جای خود را به خطی جسورانه و جذاب داد. همچنین گرافیک داخلی چراغ ها دانا پلاس بهبود چشمگیری را تجربه کردند و قسمت هایی مانند لچکی عقب و جلوپنجره دست خوش تغییرات اندکی شدند.

      در طراحی دنا پلاس البته مشکل اصلی طراحی دنا که مربوط به ناهماهنگی میان قسمت های مختلف بدنه از جمله ناهماهنگی میان دماغه با قسمت انتهایی بود، همچنان در جای خود باقی مانده است. ضمن اینکه با گذشت زمان و عرضه محصولات جدید چینی، ظاهر نسبتاً جعبه ای دنا پلاس ، مقدرای از مد افتاده به نظر میرسد. ایران خودرو اخیراً از نمونه قوی تر دنا پلاس با پسوند "جوانان" نیز رونمایی کرده است که در اصل دنا جوانان از لحاظ فنی، قدرت بیشتری حتی از نمونه توربوشارژ دنا پلاس ارائه می دهد، اما این نسخه نیز به جز برخی تزئینات قرمز، هیچ تفاوتی با دناپلاس‎ های قبلی ندارد.

      منبع خبر: اقتصاد آنلاین

      ثبت دیدگاه